זיהוי שאריות חומרי הדברה

על חומרי הדברה במזון ותהליכי ייעול

חומרי הדברה הינם מרכיב חשוב מאוד ביכולת לייצר תוצרת חקלאית איכותית. חומרים אלו מאפשרים שליטה על גורמים המזיקים לצמח כגון חרקים, אקריות, פטריות, מכרסמים, עשבייה לא רצויה ועוד. בשנים האחרונות מוקדש מאמץ רב לפיתוח חומרי הדברה שאינם מזיקים לאדם, לחי ולסביבה. כמו כן, נעשים מאמצים לשילובים שונים של חומרים אשר מאפשרים איזון עם מערכת ביולוגית מתפקדת של טורפים ונטרפים.

חומרי ההדברה עוברים תהליכים מבוקרים של יעילות אל מול פירוק טבעי, על מנת לאפשר פעולה אפקטיבית אל מול שאריתיות נמוכה ופגיעה מינימלית לסביבה. תהליכי ניהול סיכונים ומחקרים ממושכים מאפשרים לקבוע באילו תכשירים מותר ובאילו אסור להשתמש.

לתכשירים המותרים קבעו ספים מקסימליים מותרים לשימוש
המתחשבים ברמת הרעילות והצריכה הממוצעת לנפש. לצורך עמידה בתנאים אלו על המגדלים לעמוד בתוכניות ריסוס קפדניות, המאפשרות טיפול במפגעים מחד וסיכון שאריתי נמוך מאידך.

תוצרת אורגנית מפוקחת נדרשת לעמוד בספים נמוכים במיוחד, וכן מוגבלים מאוד בסוג התכשירים. חברות פיקוח מוסמכות מבצעות מבדקים למגדלים אורגניים, ומעניקות למוצר חותמת איכות אורגנית, תחת הנחיות משרד החקלאות.

בדיקות מעבדה של שאריות חומרי הדברה

בדיקת מעבדה לשאריות חומרי הדברה מאפשרת קביעה כמותית של מאות חומרי הדברה ברמה של מיליוניות האחוז. רשימת החומרים הנבדקים משתנה ומתרחבת בהתאם לתכשירים המתפתחים והתקנים המתהדקים. חלק מהתכשירים יוצאים משימוש, אבל עדיין נבדקים במעבדה.

הבדיקות מתחלקות באופן גס להפרדה גזית ולהפרדה נוזלית, והזיהוי מתבצע על ידי זיהוי מסת החומר הפעיל וגם אופן התפרקותו תחת שבירה. הבדיקה המורכבת והמאתגרת דורשת ידע וניסיון, וגם מכשור אנליטי מתקדם.

בשנים האחרונות שקדנו על פיתוח שיטות הבדיקה בעזרת מכשור מתקדם חדש, תוך הישענות על ניסיונן הרב של המעבדות האירופאיות שבקבוצתנו. תוצאות מרשימות של מבחני השוואה מאתגרים הראו לנו שאנחנו בדרך הנכונה. ההסמכה הגמישה שקיבלנו מאפשרת לנו לעשות זאת במהירות לטובת לקוחותינו והצרכנים.

מומחיות מעבדות מילודע

למעבדת מילודע יכולות גבוהות בזיהוי שאריות חומרי הדברה למזון ולתוצרת אורגנית. המעבדה קיבלה הסמכה והכרה גמישה במכשירי LC ו- GC בעלי רזולוציה גבוהה (MSMS) המאפשרים זיהוי של מאות חומרים פעילים חדשים בסף כימות נמוך, בהתאם לדרישת התקן ובזמן קצר למתן תוצאה ללקוחות.

שיטות המיצוי והכימות פותחו בסיוע ידע מקצועי של מומחים עולמיים בתחום ממעבדותינו באירופה. למעבדה הסמכה מהרשות להסמכת מעבדות לפי תקן 17025-ISO, וכן הכרה של משרד החקלאות ומשרד הבריאות לבדיקות שאריות חומרי הדברה במזון ובתוצרת אורגנית.

אנו מחויבים למערכת הבטחת האיכות המחמירה והקפדנית של קבוצת Merieux NutriSciences, המבטיחה לכם את איכות הבדיקות הגבוהה ואמינות תוצאות. מוזמנים לפנות אלינו.